společnosti Bauer & Filip s.r.o.
se sídlem Dobrá 306, 739 51 Dobrá,
IČ: 08935157, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě,
oddíl C, vložka 81286/KSOS
Tento reklamační řád byl vypracován v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
I. OBECNÁ USTANOVENÍ
- Kupujícím se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která s prodávajícím uzavřela smlouvu o poskytnutí plnění (např. dodávku zboží, montáž, zaměření, nebo jejich kombinaci). Kupujícím může být:
- Spotřebitel ve smyslu § 419 občanského zákoníku
- Podnikatel ve smyslu § 420 občanského zákoníku
- Tento reklamační řád tvoří nedílnou součást smluv uzavíraných mezi prodávajícím a kupujícím. Uzavřením smlouvy kupující potvrzuje, že se s reklamačním řádem seznámil a souhlasí s ním.
- Kupující je povinen při převzetí zboží provést kontrolu a přesvědčit se o jeho bezvadnosti. Zjevné vady musí být ihned zaznamenány do předávacího/dodacího protokolu za přítomnosti dopravce.
- Vady je nutno oznámit bez zbytečného odkladu, jakmile mohly být při obvyklé pozornosti zjištěny.
- Prodávající nenese odpovědnost za vady vzniklé po převzetí zboží, zejména kvůli:
- Neodborné manipulaci
- Nesprávné montáži kupujícím nebo třetími osobami
- Zboží splňuje české technické normy včetně ČSN EN 13120.
II. ZÁRUKA A ODPOVĚDNOST ZA VADY
- Záruční doba za dodané zboží činí 24 měsíců od převzetí kupujícím. Pokud je poskytována delší záruka, je uvedena ve smlouvě nebo na dokladu o koupi.
- Záruka se nevztahuje na vady vzniklé:
- Mechanickým poškozením
- Nesprávným užitím, skladováním nebo montáží
- Instalací do nevyhovujícího prostředí
- Živelnou událostí
- Opotřebením odpovídajícím běžnému užívání
- Zásahem neoprávněné osoby
- Záruka se také nevztahuje na případy uvedené v části IV – Příloha „Rozsah záruky“.
- Vady zjištěné na namontovaném zboží musí být viditelné ze vzdálenosti:
- Minimálně 3 m (interiér)
- Minimálně 5 m (exteriér)
III. UPLATNĚNÍ A VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Reklamace musí být uplatněna písemně prostřednictvím reklamačního protokolu a doložena dokladem o koupi.
- Zboží musí být předáno:
- Čisté
- Nepoškozené
- Kompletní
- Zabalené tak, aby nedošlo k poškození při dopravě
- V případě neuznané reklamace má prodávající nárok na úhradu vzniklých nákladů.
- Oprávněná reklamace bude vyřízena do 30 dnů od jejího řádného uplatnění, pokud nebude dohodnuto jinak.
- Pokud vadu nelze odstranit, kupující má nárok na:
- Slevu
- Výměnu zboží
- Odstoupení od smlouvy (dle povahy vady)
- Výsledek reklamačního řízení bude kupujícímu sdělen písemně.
- Spotřebitel má právo obrátit se na příslušný orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, např. Českou obchodní inspekci.
IV. ROZSAH ZÁRUKY
Podrobný seznam vad, na které se záruka nevztahuje, je uveden v Příloze č. 1 – „Specifikace vad vyloučených z reklamace“, která tvoří nedílnou součást tohoto reklamačního řádu.
V. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 25. 3. 2025.
- Prodávající si vyhrazuje právo tento reklamační řád jednostranně měnit. O změně bude kupující informován vhodným způsobem.
- Tento reklamační řád je kupujícím dostupný:
- Na webových stránkách prodávajícího
- Na vyžádání v tištěné podobě
V Dobré, dne 25. 3. 2025
Za společnost Bauer & Filip s.r.o.
Adam Filip, jednatel
Specifikace vad vyloučených z reklamace
Tato příloha je nedílnou součástí Reklamačního řádu společnosti Bauer & Filip s.r.o. a upravuje případy, kdy se záruka a odpovědnost za vady nevztahuje na dodané zboží. Zároveň konkretizuje typické vady příznačné pro jednotlivé druhy stínicí techniky, které nejsou předmětem oprávněné reklamace.
I. SPOLEČNÉ VYLOUČENÍ REKLAMACE PRO VŠECHNY VÝROBKY
Záruka se nevztahuje na vady způsobené:
- Nesprávným zaměřením, pokud nebylo provedeno prodávajícím.
- Montáží provedenou jinou osobou než prodávajícím.
- Manipulací, nesprávným užitím nebo skladováním.
- Instalací do nevyhovujících nebo nevhodných prostor.
- Běžným opotřebením materiálů nebo estetickými odchylkami bez vlivu na funkčnost.
- Rozdíly v odstínech u komponentů vyráběných v různých termínech.
- Vlivem počasí, povětrnostními podmínkami nebo čistěním nevhodnými prostředky.
- Použitím přírodních materiálů (např. kresba, barevnost, výblednutí apod.).
II. SPECIFICKÉ VADY VYLOUČENÉ Z REKLAMACE DLE TYPU VÝROBKU
1. Exteriérové žaluzie a předokenní rolety
- Světelné průsvity v oblasti vodicích lišt, boxů či perforace lamel.
- Opotřebení horních lamel nebo balu v lištách.
- Odstínové rozdíly při víceetapové výrobě zakázek.
- Vady způsobené nevhodným použitím motoru nebo kabeláže mimo originální specifikaci.
2. Markýzy
- Vady látky vzniklé vlivem deště („vana, břicho“), mačkance, zvlnění okrajů, efekty rybí kosti nebo vafle.
- Poškození způsobené čisticími prostředky nebo ptačími exkrementy.
- Funkční charakteristika (zastínění, nikoliv zatemnění).
3. Interiérové žaluzie (včetně dřevěných, plisé, vertikálních)
- Nedovírání lamel rovnoměrně v celém rozsahu.
- Boční průsvit vlivem konstrukčních odchylek oken.
- Odchylky v odstínech v závislosti na osvětlení nebo poloze produktu.
- Natáhnutí vodicích provázků či deformace profilů u větších rozměrů.
4. Textilní roletky
- Estetické vlastnosti tkaniny (zvlnění, nesouběžnost pruhů, průsvit u D/N).
- Průsvit mezi látkou a spodním závažím.
- Změna vjemu barvy dle režimu dne/noci nebo osvětlení.
5. Sítě proti hmyzu
- Zdánlivě nedokonalé napnutí sítě (není měřitelné, funkce zachována).
- Provoz v prašném prostředí nebo bez pravidelného čištění.
6. Sekční a rolovací garážová vrata
- Povrchové vady neviditelné z 5 m pod úhlem 30–90°.
- Průsvit mezi horním panelem a nadpražím.
- Netěsnosti integrovaných dveří.
- Prohnutí panelů v důsledku teplotních rozdílů.
Tato příloha je platná od 25. 3. 2025 a tvoří nedílnou součást reklamačního řádu.
V Dobré, dne 25. 3. 2025
Za společnost Bauer & Filip s.r.o.
Adam Filip, jednatel